Інші публікації

Центр "Емаус" створений з метою духовної підтримки осіб з особливими потребами,
їхніх родин, а також усіх тих, хто розділяє із ними своє життя.
Центр заснований у 2001 році і діє при Українському Католицькому Університеті.

 

Олег Романчук
Розлади спектру аутизму
в запитаннях та відповідях

Видання Навчально-реабілітаційного центру «Джерело»
Рік видання: 2009
Видавництво: Колесо, м. Львів
Кількість сторінок: 162
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Ця книжка є маленьким путівником, своєрідним «вступним курсом» у світ дітей з аутизмом, синдромом Аспергера та іншими формами розладів спектру аутизму (РСА). У зрозумілій, доступній формі та відповідно до сучасних наукових знань вона дає відповіді на основні питання, з якими стикаються батьки та фахівці, стосовно причин, виявів, діагностики та допомоги дітям з РСА. Книга сфокусована на поясненні світосприйняття, особливостей дітей з РСА, без розуміння цього ми справді не можемо встановити контакту, увійти в діалог з ними, допомогти їм у житті. Вона буде корисною як для батьків дітей з РСА, так і для широкого кола фахівців – педагогів, психологів, логопедів, лікарів, загалом усіх, хто турбується про розвиток дітей з особливими потребами.


Олег Романчук
Дорога любові.
Путівник для батьків дітей з особливими потребами і тих, хто йде поруч

Видання третє: доповнене
Рік видання: 2009
Видавництво: Колесо, м. Львів
Кількість сторінок: 74
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Ця книга – стислий путівник, дороговказ для сімей, у яких є дитина з особливими потребами. З власного досвіду праці лікарем та досвіду спілкування з сім’ями автор намагається окреслити мапу досвіду родини, де є неповносправна дитина, та допомогти батькам розгледіти з-поміж багатьох доріг оту дорогу любові, яка веде до життя, до реалізації себе, до розвитку. Втім це видання адресоване і ширшому колу читачів, адже, щоб змогти прожити повноцінне життя, реалізувати себе у цьому світі, неповносправна дитина та її сім’я потребують турботи і підтримки, відкритості і прийняття з боку інших людей, суспільства загалом.

Уривок:
«Надія на краще майбутнє для своєї неповносправної дитини була і є величезною рушійною силою, яка допомагає батькам у всіх куточках земної кулі домагатися змін у суспільстві – в системі освіти, медицини, соціального захисту, створювати педагогічні та реабілітаційні центри, впливати на політику уряду. Та, безумовно, найбільшим плодом цієї надії та найбільшою радістю для батьків є розвиток їхньої дитини – понад усі прогнозовані межі. Віра батьків у свою дитину, в її можливості, їх наполегливість та відданість можуть творити справжні чудеса: допомагати дитині, долаючи накладені неповносправністю обмеження, розкривати свої здібності, розвиватися, реалізовувати себе у цьому світі…»


Реабілітаційний супровід навчання
неповносправних дітей: методичний посібник

Видання Навчально-реабілітаційного центру «Джерело»
Рік видання: 2008
Видавництво: Колесо, м. Львів
Кількість сторінок: 144
Формат: 84×108/32
Палітурка: м’яка


Анотація:

В посібнику йдеться про реабілітаційний, психолого-педагогічний супровід навчання неповносправних дітей, абілітаційне та інклюзивне навчання, облаштування приміщення та правила переміщення неповносправних дітей, допоміжні засоби пересування. Також подано практичний досвід працівників школи-садка Навчально-реабілітаційного центру «Джерело», які працюють з дітьми з тяжкими вадами розвитку. Книга призначена для батьків, вихователів та вчителів, логопедів, корекційних педагогів, фахівців фізичної реабілітації, та тих, кого цікавить навчання дітей з особливими потребами.


Лене Майєр-Скуманц
Історії про Тіна і Тіну

Переклад за виданням: Lene Mayer-Skumanz. Geschichten von Tino und Tina.
Patmos, Düsseldorf, 1999.
Рік видання: 2002
Видавництво: Свічадо, м. Львів
Кількість сторінок: 126
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Добра книжка про те, як маленький хлопчик-християнин пізнає світ. Великі відкриття, маленькі образи, нові трепетні почуття і – розмова з Богом по телефону. Книжка начебто для дітей. Але тільки начебто.

Уривок:
«Тіно бачить, як старенький чоловік з дев’ятого будинку йде вулицею. Чоловік спирається на милиці, тягнучи позаду ноги… Ноги в нього дерев’яні, як у  Тіниного дерев’яного Буратіно.
Тіно відвертається. Він не може дивитися, як важко дається чоловікові хода. …
– Довго мені доведеться відвертати погляд, – думає Тіно.
– Коли я весь час буду змушений дивитися вбік, у мене запаморочиться голова. Скрізь відбуваються сумні речі. Я не зможу довго відвертатись.
Тіно заплющує очі.
У темряві приходить добра думка.
Коли він знову зустріне старого чоловіка, який шкутильгає, то запитає:
 – Дуже боляче?»


Даян Дж. Чернов і Керолін Ратш
Як досягти змін: посібник для батьків з
обстоювання інтересів і громадської діяльності

Рік видання: 2002
Видавництво: Галицька видавнича спілка, м. Львів
Кількість сторінок: 115
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Ця книга подає практичні поради, щоб скеровувати батьків на шляху успішного обстоювання інтересів дітей і громадської діяльності. Посібник укладений таким чином, щоби допомогти батькам та іншим зацікавленим громадянам самоорганізуватись і боротись із проблемами, які пригнічують їх дітей. У книзі описані конкретні способи сприяння потребам дітей вдома, у школі та в громаді загалом. Обстоювання інтересів дітей, тобто здатність переконувати, дискутувати і домагатись свого, є тим основним засобом, що дозволяє батькам втілювати свої турботи в конкретних діях. У книзі наведено висловлювання реальних захисників інтересів дітей з усього світу – від батьків до вчителів, від митців до бабусь.

Уривок:
«В одній спільноті було кілька дітей з різними особливими потребами. Один із них мав уражений слух, інший – важке порушення зору, а решта відставали в розвитку і формуванні рухових навичок. Діючи відокремлено, батьки не могли досягти жлдних результатів у забезпеченні потреб своїх дітей, які навчались у місцевій школі. Але коли батьки звернулись один до одного і об’єднали свої зусилля, вони досягли значного успіху. Батьки утворили групу, яка обстоювала інтереси всіх дітей з особливими потребами у цій спільноті. Ця група домоглась більшого впливу, ніж батьки кожної неповносправної дитини зокрема. В результаті, у місцевій школі було розроблено вдосконалену навчальну програму, яка враховувала особливі потреби цієї категорії дітей».


Міра Льобе
Маленьке Я є Я

Переклад за виданням: Das kleine ich bin ich. Erzält von Mira Lobe,
gemalt von Susi Weigel
Рік видання: 2002
Видавництво: Свічадо, м. Львів
Кількість сторінок: 31
Палітурка: м’яка


Анотація:

Це віршована історія про звірятко, яке не знало свого імені. Воно шукало відповідь на запитання про своє ім’я у розмовах з різними тваринами. Але жаба, коні, риби, бегемот, папуга, собаки та інші не знали відповіді на це запитання. Проте цей пошук свого імені допоміг звірятку зрозуміти, що насправді його ім’я – «Я э Я». Вся родина звіряток раділа такому відкриттю Я є Я і радісно вигукувала: «Ти є Ти! О, Ти є Ти! Двох таких не знайти!». Я є Я зрозумів, що насправді він є самим собою.


Лене Майєр-Скуманц
…Якщо воля Твоя, мій Господи

Рік видання: 2001
Видавництво: Свічадо, м. Львів
Кількість сторінок: 66
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Оповідання, що їх написала австрійська письменниця Лене Майєр-Скуманц, розповідають про маленького хлопчика Ксаверія. Серед ровесників він вирізняється хіба допитливістю та уважністю, а ще – добрим відкритим серцем. Саме тому Ксаверль може запросто розмовляти з Господом: ставити Йому питання і чути відповідь на них. Розмови ці можуть відбуватися де завгодно: у винограднику, на подвір’ї, в хаті і навіть… у собачій буді. Книжка передусім зацікавить дітей – як наймолодших, так і тих, що вже вчаться у школі, батьків, катехитів, учителів та всіх, хто віддає належне коротким оповіданням.

Уривок:
«…
    – Ти… – лине в тишу голос Ксаверія. – Ти, мій Господи, такого гарного листочка, як цей, напевне, і сам ще ніколи не бачив!
    У відповідь він чує сміх; сміх – зовсім близько, але поруч нікого немає.
    Ксаверль тамує дихання і зосереджено прислухається.
    Це Ти, мій Господи?
–    Так, це я.
    – І Ти сміявся…
    – Я дуже радий, що тобі сподобався листок.
    Ксаверль задумався.
    – Я теж іноді сміюся, якщо комусь подобається те, що я зробив. Наприклад, паперовий лелека, якого я зробив для виноградаря, щоб потішити його, коли відлетіли його ластівки. Він сказав тоді: «Оце так, диви-но, знову до мене прилетіла справжня пташка, дякую. Яка вона гарна!» – і я засміявся від щастя.
    Ксаверль прислуховується, чи Господь йому щось відповість, але чує лише, як гудуть оси.
    Хлопець повертається до будиночка…
    Він чує, як нагорі розмовляють тато з мамою. І раптом його пронизує думка: ось як це можна описати! Якщо хто-небудь запитає, як це звучить – коли сміється Господь, він скаже: високо і низько, урочисто і тихо одночасно. Так, як сміються разом мама і тато».


Навчання учнів з важкими
розумовими вадами. Посібник для вчителів

Видання Навчально-реабілітаційного центру «Джерело»
Рік видання: 2001
Видавництво: Галицька видавнича спілка, м. Львів
Кількість сторінок: 155
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Основою всіх положень цієї праці є формування людини як особистості, незалежно від її  біологічного обдарування. Особи з важкими розумовими вадами повинні мати таку саму можливість розвитку своїх пізнавальних, емоційних, діяльних функцій, як і їх здорові однолітки, хоча це потребує засобів, відповідних до їх можливостей. Виховання дитини з важкими розумовими вадами є, за своєю природою, навчанням індивідуальним, оскільки кожна дитина має інший уклад вроджених і набутих чинників, що зумовлюють розвиток. Посібник дає загальні вказівки і пропозиції індивідуального навчального плану, а також приклади конкретного застосування програм, які враховують специфіку можливостей дитини і середовища.


Кірстен А. Хансен, Роксейн К. Кауфман,
Стефен Сейфер
Освіта та культура демократії

Рік видання: 2001
Видавництво: Галицька видавнича спілка, м. Львів
Кількість сторінок: 151
Формат: 60×84/16
Палітурка: м’яка


Анотація:

Ця книга є результатом праці натхненних освітян та родин у новопосталих демократичних країнах Центральної і Східної Європи та колишнього Радянського Союзу. Вона є одним із компонентів процесу переосмислення системи освіти, розпочатого у дев’ятнадцяти країнах Інститутом Відкритого Суспільства та міжнародною організацією CRI. У книзі описано нову методологію навчання дітей віком від трьох до п’яти років. Вона передбачає організацію середовища класу через центри діяльності, які спонукають до активного вибору, навчання через гру та відкриття і обговорення навчальних можливостей з іншими дітьми, а також присутність помічників вихователя у класі та наявність у кожному дитячому садочку кімнати для батьківської діяльності. Книга буде цікавою для педагогів, батьків, керівників освіти.